Hej på dig söndagsfirare!

Har du helt slappnat av under helgen? Då har vi ett lästips, som uppvärmning inför veckan som kommer.

Social Media Today postade ett inlägg tidigare i veckan som känns lagom för ett sådant här tillfälle. Det handlar om content marketing, och det går ju lite hand i hand med vår inläggserie om företagsbloggande som fortsätter i morgon. (YAY).

12 personer intygar med korta citat att innehållsmarknadsföring inte bara är en trend. Och vi håller med. Här är en av favoriterna:

”Brands still tend to create company-centric content. We still default to talking about ourselves. Your costumers, meanwhile, don’t want to talk about you. They want to talk about themselves. So the key is to create content that isn’t about what you do; rather what you do for others.”  (Ann Handley, Chief Content Officer @ MarketinProfs)

Eller som vi tidigare citerat Perihan Abou-Zeid i inlägget från Webbdagarna:

”Content is King Kong” 

Som vi tidigare citerat - Content is King Kong

Som vi tidigare citerat – Content is King Kong

Kom tillbaka imorgon. Då snackar vi varumärkesbyggande och innehållskapande på företagsbloggen.