Kenza knuffades nyligen ner från sin förstaplacering på Tailsweeps Bloggtopp av nykomligen Hyllat.se, som under mars dök upp på den svenska webben och likt en gökunge knuffade sig upp som listetta på bloggtopplistorna, med sina 1.1 miljoner besökare den senaste veckan.

I strikt bemärkelse kan man egentligen inte kalla Hyllat för en blogg. Det är mer en plattform för kurerat innehåll, där innehållet till största del består av populära videos som är inbäddade och där all funktionalitet är gjord för att optimera delande av innehållet.

Vad är hemligheten? 

catchy-image

Kyckling, Kod och MEME-text. Vad mer kan man önska?

Likt förebilden UpWorthy.com handlar allt om välskrivna rubriker och intressanta delningsbilder som är optimerade för klick. I en intervju i Internet World nämner grundaren Daniel West ”att materialet är positivt och inspirerande i tonen. Hellre filmklipp som rör besökaren till tårar än till hånskratt åt någon som ramlar omkull.”

Bara för att testa framgångsreceptet har vi utformat den här bloggposten med:

  1. Catchy, lockande rubrik? Check!
  2. Cool bild att locka med? Check!
  3. Inspirerande kul video? Check! (Fick bli vår flytta-ut-från-tullhuset-video)