Jag (Mona) har jobbat här på Bloggbyrån i en dryg månad nu och jag förstår att alla är nyfikna på hur det känns och hur det går. Därför vill jag dela med mig av min nya lite mindre objektiva syn på den här byrån.

Min största besvikelse är att vi inte suttit i solstolar på kajen en endaste gång sedan jag började. Inte en enda!!!

Ingen sitter i solstolen

Det är hela tiden kunderna, kunderna, kunderna. De ska ha nya strategier och vill att vi ska bygga sajter och skriva texter. De vill att vi ska hjälpa dem med att komma närmare sina kunder och nätverka för att hitta nya, de vill veta hur det går – hur man tar reda på om det fungerar och att vi ska hitta på kampanjer och tävlingar som engagerar en massa människor.

Dessutom har vi de där som inte är kunder riktigt än, men som hoppas på att bli, så att de också kan få hjälp med allt det där. Då ska det skrivas offerter.

Skulle det vara någon stund som vi inte jobbar med något av det där så är det en massa snack om hur vi vill att byrån ska utvecklas, detaljdiskussioner om hur ord och bilder kan uppfattas av folk, och prat om allt från olika beteenden på nätet till hur funktioner på till exempel Facebook påverkar hur människor använder kanalen.

Eller så har Rasmus gjort något nytt detektivarbete, Jocke hittat någon häftig ny plugin på Facebook, Jennifer hittat någon checklista man måste läsa och förstå. Rätt vad det är så har Mats någon ny teori om vad Bloggbyrån egentligen är och ska vara, som man måste sätta sig in i.

Det finns inget stopp på de här människorna.

Ja okej, jag kan ge dem att det blir ett och annat skratt då och då. De är rätt roliga faktiskt på den här byrån.

Där sitter man liksom och tittar på solstolen på kajen och undrar ”vad var det som hände?”