Kanske det var vanan från mina år som copywriter på reklambyrå som gjorde att jag fick äran att skriva det här inlägget som få kommer att läsa. Alla banners jag skrivit med en förmodad CTR på 0,1 %, eller direktreklamutskick med 1 % svarsfrekvens har gjort mig lite luttrad, så jag tar den smällen :)

Lördagar är en riktigt dålig dag att försöka få uppmärksamhet på. Det syntes tydligt förra lördagen när jag skrev en, som jag tycker, ganska fin post om vänskap. Vi ser det överlag, exempelvis i Facebook insights, i omvärldsbevakningen för våra kunder och i reaktioner på FB och Twitter. Och någonstans är det väl rätt skönt, att folk åtminstone en dag i veckan kopplar ner och ägnar sig helt åt familjen, vänner, katten eller tågbanan i källaren. 

Så om någon frågar vilken dag som är bäst att publicera på säger vi alltid: inte på en lördag. Aldrig på en lördag.

Ha en fortsatt fin kväll. Och heja Louise Hoffsten, vilka underbara äkta glädjekänslor  hon visade när hon gick vidare i Melodifestivalen.